Skaitmeninės rinkodaros visatoje labai svarbu įvertinti socialinių tinklų administravimo veiksmingumą. Įmonėms investuojant vis daugiau laiko ir išteklių į buvimą socialinėje žiniasklaidoje, labai svarbu suprasti šių pastangų poveikį prekės ženklo matomumui, įsitraukimui ir galiausiai – galutiniams rezultatams. Šiame tyrime analizuojamos pagrindinės metrikos ir priemonės, kurios yra būtinos siekiant įvertinti socialinių tinklų administravimo sėkmę, ir pateikiamos įžvalgos, kaip įmonės gali orientuotis šioje sudėtingoje aplinkoje.
Metrikų svarba socialinės žiniasklaidos strategijoje
Bet kurios tvirtos socialinės žiniasklaidos strategijos pagrindas – didelis dėmesys metrikai. Šie kiekybiniai rodikliai suteikia neįkainojamų įžvalgų apie socialinės žiniasklaidos kampanijų efektyvumą, todėl administratoriai gali įvertinti, ar jų pastangos sulaukia atgarsio tikslinėje auditorijoje. Tačiau duomenų jūroje nustatyti, kurie rodikliai yra svarbiausi, yra iššūkis.
Įsitraukimas: socialinės žiniasklaidos sėkmės pagrindas.
Įsitraukimo rodikliai, įskaitant “patinka”, komentarus, bendrinimus ir bendrą sąveikos lygį, yra socialinės žiniasklaidos sėkmės pagrindas. Jie tiesiogiai atspindi, kiek įtikinamas ir aktualus auditorijai yra turinys. Dideli įsitraukimo rodikliai dažnai rodo didelį vartotojų susidomėjimą ir sveiką, aktyvią bendruomenę. Tokios priemonės kaip “Facebook Insights” ir “Twitter Analytics” siūlo išsamią įsitraukimo rodiklių analizę, todėl administratoriai gali gilintis į tai, koks turinys veikia geriausiai.
Pasiekiamumas ir įspūdžiai: Matomumo matavimas
Įsitraukimas pasakoja apie tai, kaip auditorija sąveikauja su turiniu, o pasiekiamumo ir parodymų rodikliai leidžia įvertinti šio turinio matomumą. Pasiekiamumas matuoja bendrą unikalių naudotojų, kurie matė įrašą, skaičių, o parodymai – bendrą įrašo rodymo kartų skaičių, neatsižvelgiant į paspaudimus. Šių rodiklių supratimas gali padėti administratoriams įvertinti savo prekės ženklo matomumą socialiniuose tinkluose. Tokiose platformose, kaip “Instagram Insights”, pateikiamos išsamios pasiekiamumo ir parodymų ataskaitos, padedančios prekių ženklams tikslinti savo turinio strategiją, kad būtų maksimaliai matomi.
Konversijos rodiklis: svarbiausias sėkmės rodiklis
Bene daugiausiai iš visų rodiklių pasako konversijos rodiklis, kuris parodo, kiek procentų naudotojų po sąveikos su socialinės žiniasklaidos įrašu atlieka norimą veiksmą, pavyzdžiui, apsilanko svetainėje, užsiregistruoja naujienlaiškiui arba perka. Konversijų rodiklis tiesiogiai susieja socialinės žiniasklaidos pastangas su verslo tikslais, todėl jis yra labai svarbus rodiklis atliekant investicijų grąžos analizę. Tokias priemones, kaip “Google Analytics”, galima integruoti su socialinės žiniasklaidos platformomis, kad būtų galima stebėti konversijas ir jas susieti su konkrečiomis kampanijomis, todėl galima susidaryti aiškų vaizdą, kaip socialinė žiniasklaida skatina verslo rezultatus.
Auditorijos augimo tempas: Prekės ženklo plėtros stebėjimas
Auditorijos augimo rodiklis yra dar vienas svarbus rodiklis, atspindintis, kaip greitai socialinėje žiniasklaidoje plečiasi prekės ženklo sekėjų ratas. Spartus augimas gali būti stiprus veiksmingos socialinės žiniasklaidos rinkodaros ir prekės ženklo rezonanso rodiklis. Ir atvirkščiai, stagnuojantis arba mažėjantis sekėjų skaičius gali reikšti, kad reikia strategiškai keisti kryptį. Socialinės žiniasklaidos valdymo įrankiai, tokie kaip “Hootsuite” ir “Sprout Social”, teikia išsamią analizę, apimančią auditorijos augimo tempą, todėl administratoriai gali stebėti savo prekės ženklo plėtrą laikui bėgant.
Auditorijos suvokimo supratimas
Be skaičių ir konversijų rodiklių, nuotaikų analizė leidžia kokybiškai įvertinti, kaip auditorija suvokia prekės ženklą socialinėje žiniasklaidoje. Analizuojant komentarų ir paminėjimų toną ir kontekstą, galima įvertinti visuomenės nuotaikas – teigiamas, neigiamas ar neutralias. Tokiose pažangiose priemonėse kaip “Brandwatch” ir “Mention” nuotaikų analizei atlikti naudojamos dirbtinio intelekto technologijos, leidžiančios geriau suprasti prekės ženklo reputaciją ir vartotojų požiūrį.
Trumpai tariant..
Norint įvertinti socialinių tinklų administravimas yra sėkmingas, reikia taikyti įvairiapusį požiūrį, derinant kiekybinius rodiklius su kokybinėmis įžvalgomis, kad būtų galima susidaryti išsamų prekės ženklo socialinės žiniasklaidos veiklos rezultatų vaizdą. Sutelkdamos dėmesį į pagrindinius rodiklius, tokius kaip įsitraukimas, pasiekiamumas, konversijų rodiklis, auditorijos augimo rodiklis ir nuotaikų analizė, ir naudodamos tinkamas priemones šiems rodikliams sekti, įmonės gali priimti pagrįstus sprendimus, skatinančius jų socialinės žiniasklaidos strategiją. Nuolat besikeičiančiame skaitmeninės rinkodaros kraštovaizdyje gebėjimas matuoti, analizuoti ir prisitaikyti remiantis šiais rodikliais yra ne tik naudingas – jis būtinas sėkmei.